2009. április 22., szerda

Ez meg az...

Mivel is töltöm a napjaim?
Elég sok időt töltök a konyhában, de ezzel minden nő így van.
Főzök, sütök, takarítok, aztán megint kezdem előröl a vége nincs körforgást.
Mintha semmit nem csináltam volna!
Az anyukák tudják milyen ez!!
A tegnap kokárdát sütöttem. (De ez is már múlt idő! mert elfogyott, a munkásoknak is ízlett!)
Színezni is lehet, de én inkább a természetesség híve vagyok.

Esténként a gyerekekkel játszunk, beszélgetünk, ahogy az idő engedi kint vagyunk sokáig az udvaron és csodáljuk a csillagokat, amit Isten olyan szépen oda helyezett az égboltra, friss levegőt szívunk a tüdőnkbe, sokszor olvasok, tanulok és nem is sorolom tovább..
Most olvasom Dániel Zalán: Gyerekek, a szülők áldozatai című könyvét, amit ajánlani tudok az édesanyáknak, így anyák napja közeledtével annál is inkább.

5 megjegyzés:

iri írta...

ez nagyon erdekes en meg sosem keszitettem

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki a süteményed, ird le!Puszillak és sok erőt kívánok Neked a mindennapokhoz,Irénke Miskolc

Névtelen írta...

en is kerem a receptet,koszi.Johanna

Kiss Judit írta...

lehet jó lett volna képet készítsek és tegyem fel a munka folyamatát, de ez elmaradt.
Két féle tésztából is lehet készíteni. Most egyszerű kalács tésztából sütöttem. Dagysztás után kétfele osztottam a tésztát, és az egyik felébe kakaót, cukrot és kevés meleg tejet dagasztottam még. Miután mindkettő megkelt, kinyújtottam kb.másfél centi vastagságura mindkét színűt külön-külön, majd a fehér tésztára tettem a barnát és tovább nyújtottam a két színű tésztát. Nagyon vékonyra kell nyújtani, mert ha jó minőségü a liszt és az élesztő, akkor nem gond, hogy vékony. Ezután következik, hogy négyszögletűre vágtam, majd átlósan a négyszögeket is, és felsodorni úgy mint a kiflit, csak töltelék nélkül. Ahogy a képen is látszik a két végét a kiflinek egymásra tettem. Nem kell lekenni tojással sülés előtt mint a kalácsot, hanem sülés után azonnal lekenni. A vajat mikróban megolvasztom és cukorral kikeverem, ezzel kenem le a tésztát, kétszer is egymásután, mert ezt a forró tészta beszívja, és ettől lesz finom puha a süti még másik nap is, ez nagyon jó a gyerekeknek uzsira.
A másik változat: Havasi kifli, vagy vaniliás perec receptjével lehet még készíteni. Ebbe jobban bele lehet dolgozni a színeket, ha van festék.(piros,zöld)Akár három színű is lehet, mint a ... lobogó!!!
Jó sütést mindenkinek!
szeretettel Jutka.

Budai Evódia írta...

nagyon köszönöm én is Jutka!