2009. április 24., péntek

Rebarbara

Az egyik korai kedvencünk a kertünkben levő rebarbara.
Kompótot, lekvárt/dzsemet szoktam készíteni belőle, nagyon finom a rebarbarás gombóc is, valamint a gyümölcslevesbe is kellemes savanykás ízt ad és sűrít. Sütibe is tettem.
A földieper dzsemet rebarbarával főzöm. 10kg. eper 5kg. rebarbara mennyiségben.
Ezt Mike Adinától tanultam mikor még itt laktak Brassóban.
A brassói piac olcsóbb mint nálunk, ezért ha dzsemet főzök vagy éppen zakuszkát teszek el télire és nem megyünk abban az időbe haza (Bihar megye), akkor inkább a szomszédos piacot választom. A felhozatal is nagyobb.

A rebarbara gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban.
Tartalmaz A, B1, B2, és C vitamint, káliumot, kalciumot, foszfort, magnéziumot, vasat és szelént.
Vese betegeknek ajánlatos fogyasztani, vizelet tisztító hatása van, viszont óvakodni kell a mértéktelen fogyasztásától.

U.I.
Utána lehet olvasni a gyógynövényes könyvekből és a házi patika web oldalán.

5 megjegyzés:

Budai Evódia írta...

hogy lehetne Szilágyságban meghonosítani? Én a barackkal is főztem lekvárnak, ad egy kis savanykás ízt az édes mellé. Olyan finom. De itt rebarbara nincssssss...

Márta-Zsófi írta...

Nem kellene lefagyasztani ilyenkor, hogy megmaradjon az eperszezonig?
Vagy lesz akkor is??? Te hogy csinálod.?

Kiss Judit írta...

szerintem arra is honosítható, én sem ismertem míg ide nem jöttünk. egész nyáron folyamatosan van rebarbara, nem kell fagyasztani.

Mike Adina írta...

én utánaolvastam régebben, és elég nehezen honosítható, így értettem meg... errefelé sem ismerik, nekem hiányozni fog.

Kiss Judit írta...

arra gondoltam, hogy viszek haza belőle, talán megmarad! egy próbát megér! de köszi, hogy utána olvastál.