2008. augusztus 7., csütörtök

Mozgalmas nap volt ma is

Hát ma sem unatkoztam, és ahogy nézem az órát, inkább aludnom kellene mint sem itt pötyögtetni.
Reggeliben egy kicsit vásároltam, mert a hűtő már teljesen kiürült.
Nemsokára megérkeztek Kovásznáról Mónika, Csaba és Rebeka, reggeliztünk, beszélgetünk, közben készítettem az ebédet.
Zöld bablevest főztem és palacsintát sütöttem.
Megpróbáltam olaj nélkül sütni, persze a teflonba, egy kicsit nehezebb volt megfordítani, de mire belejöttem már végeztem is.
Este bibliaóra volt.
Utána a Berta család volt vendégünk vacsorára.
Holnap utaznak is vissza Körmendre.
Jó volt együtt lenni velük egy keveset.

Az emlékek még nagyon frissen élnek bennem a tini hétről.
Olvasgatok a vázlatomban és a gyerekek arca ötlik mind elém.
Egy dolgot megfigyeltem a tiniknél, hogy ők a csoportbeszélgetéseket nem annyira szeretik mint a kicsik, vagy a fiatalok, hanem inkább a személyes beszélgetéseket kedvelik, igényelik.
Vajon sikerült kihasználni az alkalmakat?
Volt egy lány aki nagyon sírt az egyik délután, nem akart senkivel beszélgetni, bántotta nagyon valami.
Másik nap ő jött és kért, hogy most szeretne beszélgetni.
Hosszasan beszélgettünk, emlékezetes marad számomra.
Egy másik lány nem imádkozott, azt mondta, hogy ő csak csendben tud.
Nem is erőltettük.
Gyalog túrán voltunk, nagyon jól telt, sok beszélgetés, pancsolás, fáradság, azután izom láz.
Nem sok kellett, hogy a táborba érkezzünk, és egy hatalmas eső elkapott minket, nem volt hova húzódni, mert az országúton mentünk, így hát élveztük a langyos esőt, jeget, vihart, felhőszakadást. (Már aki, de én igen.)
Ez a lány akkor hangosan imádkozott, és kérte Istent, hogy őrizzen meg minket minden bajtól, villámtól, és, hogy álljon el az eső.
Azt mondta, hogy azért kellett essen az eső, hogy ő is imádkozzon hangosan.
Este már boldogan köszönte meg Istennek, hogy megőrzött, és hogy így tanult meg imádkozni. Sok élménnyel jöttünk haza. Ők is.
Szeretném,hogyha nem telt volna el hiába ez a hét nekik sem.
Hamarabb jöttem haza mint ők, és sírtak a lányok, én is.
Megszerettem őket nagyon.



Magammal való kapcsolat- Mit kezdjek a magányosság érzésével?
volt az egyik téma. (rövid vázlat, elhangzott a tinihéten)
A magányosság egy börtön is lehet, amelyben csak nyomorúságosan vegetál az ember.
-teher, amit nehezen lehet viselni.
- nemcsak az öregek, hanem a gyerekek és a fiatalok is lehetnek magányosak.
-megértés hiánya, életük nagy kérdésével kapcsolatosan
-pénzt kapnak egyesek szülő helyett, emiatt magányosak
"Egyedül lenni nehéz, magányosnak lenni borzasztó, elhagyatottnak lenni a legnagyobb katasztrófa."
-magányos lehet valaki, ha nincs rendezve múltja, a bűnei
-magányos lehet valaki az Úr szolgálatában is
NÓÉ:- nem értették meg, miért építi a bárkát I.Móz 6,9
-Nóé Istennel járt, a föld lakossága pedig romlott volt
-csinálj magadnak bárkát (6,14)
-de veled szövetséget kötök (6,18)
-menj be te és ... mert téged láttalak igaznak előttem ebben a nemzedékben (7,2)
ILLÉS:- bátor harcos volt hitért harcolt és győzött
- nagy eredményeket ért el, imádságára bezárult az ég ... majd újra esett
-elment életét menteni ki a pusztába
- életében átéli a nagy csalódást
-a rekettye bokor árnyékában imádkozik, már nem sikerekért, hanem, hogy haljon meg
-nem sokkal előbb a Kármelen esőért könyörgött, most menekül és halni készül
- Isten foglalkozik vele: Mit csinálsz itt Illés? Elcsüggedt és magányos volt!!!!!
JÉZUS KRISZTUS: -felment a hegyre magányosan imádkozni.
- amikor beesteledett, egyedül volt ott.Mt.14, 23
- Mk. 1,35 ....kiment egy lakatlan helyre, ott imádkozott
- mindig sokan vették körül, mégis magányos volt a kereszten Mt.26, 25
- Nemcsak magányos, hanem elhagyatott is volt Mt.27, 46
TE: - is lehetsz magányos, ha Jézust követed, mert nem értenek egyet veled, de ez nem baj!!
- Isten átformálhatja a magányba az életed, az életem
-a csendre szükségünk van, hogy Isten hangját meghalljuk
- a tanítványoknak is ezt ajánlotta Jézus, MK. 6,3
"Akik vagyunk a magány idején, azok vagyunk valójában, nem többek." John Owen
- a magányban megtanulhatjuk, hogy uralkodjunk a nyelvünkön
"... az irodalomban vagy a természet tudományok terén sohasem született nagy alkotás olyan embertől, aki nem szerette a magányt..." Austin Phelps
"Szerintem az ördög elhatározta, hogy kisajátít magának 3 dolgot: a zajt, a sietséget, a tömegeket" Jim Elliot
- lehetnek válságos idők életünkben, ezért:
  1. Csendesedj el és ismerd el, hogy Ő az Isten
  2. Ne feleddel, hogy nem vagy egyedül I.Móz.31,8
  3. Adj hálát Istennek
  4. Vesd el magadtól az önsajnálatot!
Nincs emberem! Ján.5, 1-9
-magányos volt, de nem törődött bele
-Bethesda tavánál szörnyű csalódások történtek: megint lemaradtam!!!!!!!!!!!!!
-akarsz meggyógyulni? -kérdezi Jézus, ne maradj le!
A rabszolga kislány Naámán házánál II. Kir. 5
-a magányosság legyőzése azzal kezdődik, hogy emberei leszünk másoknak, hogy bátran kimondhassák: van emberem!
-a közösség legyőzi a magányt!

Nincsenek megjegyzések: