2010. július 19., hétfő

Oltszemen

van egy kisegítő iskola, ahol árva, fogyatékos és elhagyott gyerekek vannak. A befogadó képessége 95-100 férőhely.  Az épület gyönyörű. Amikor először bementem 2002 novemberében, sok érdekes és szív facsró dolgot láttam. Kaput nyitott az Úr, hogy több mint 6 évig rendszeresen látogattam ezt az otthont, ahol megengedték, hogy a gyerekeknek biblia órákat tartsak. Volt amikor a gyülekezetből a lányok is jöttek és segítettek ebben a munkában. Rengeteg emlék, sok élmény amivel gazdagabb lettem.  Sokszor eljött egyik másik hozzánk, vagy én mentem el hozzájuk a bentlakásba akik a középiskolát végezték, hogy tartsam velük így is a kapcsolatot. Az igazgató úr és a nevelők is nyitottak voltak és segítettek, hogy a gyerekek lelki táplálékot kapjanak. Sajnos, hogy ezek az állami otthonok csak 18 éves korig tartják bent a gyerekeket, azután mindenki maga keressen helyet, megélhetést magának. Az Úr kezét láttuk abban, hogy az évek folyamán több fiatalnak is sikerült keresztyén otthonba bejutni. A beiktatásra eljött egy ilyen fiunk, akit Nagybányára  vittünk a PRO VITA otthonba, ott megtért és a magyar baptista gyülekezet tagja, szolgáló tagja. Elvégezte a Biblia iskolát is. Amikor megláttam őt, Isten hatalmát láttam és látom, hogy mit tett Ő a Hatalmas Úr ennek a fiatalnak az életében. Egy másik fiú és egy lány közülük a román gyülekezetbe jár. Imádkozzunk értük, hogy ők is megtérjenek. 

Imádkozzunk az árva házban élő gyermekekért!

Hogy milyen szokások, (pár)kapcsolatok vannak egy ilyen otthonban, nem minden esetben szívmelengető. Az Úr konyörüljön rajtuk!

3 megjegyzés:

Gogyan Eva írta...

Mij orom mikor a magveto osszel lathatja es betakarithatja a termest,amit tavasszal elvetett,De menyivel nagyobb orom az igemag elhintese utan ,latni a megtert szemejt.Nem mindenkinek adatik ez a kivaltsag,de neked batoritas Isten reszerol,hogy vegezd huseggel tovabb,mert megeri.

Névtelen írta...

en is tudom mit jelent arvanak lenni en is voltam 6 evet otthonba.de nem konyu dolog ha ide kerul az ember.persze ha nincs szulei es meghaltak mit az enyem azert kerultem oda.de hala az mar reg volt.

Kiss Judit írta...

köszönöm, hogy röviden megosztottál a múltadból nekünk is, az Úr legyen veled.