2009. szeptember 29., kedd

Romás napom!

-Máskor mosd meg a kezed meg az arcod amikor ide jössz! -kértem a legénykét a gyerekóra kezdetén, amikor még gyülekeztek a barna apróságok.
"Maga ezt nem tudja, mert nem közénk való. Mi így élünk! Nekünk így jó!"
Kaptam a választ mondókámra az alig 10 éves fiúcskától az este.

Elgondolkodtam, mennyire igaza van, nem vagyok közéjük való, nem értem azt, hogy hogyan élnek. Csak kevés fogalmam van arról, hogy milyen az élet stílusuk, kultúrájuk.
Merthogy vannak nekünk hasonló barna szomszédaink, a tegnap aztán újra megmutatták, hogy mire képesek!
Nemcsak a tegnap, hanem számtalanszor már, hallgatva, látva a viselkedésüket.
Kiabálás, verekedés, kő dobálás, ordítás olykor mindennapos rendezvény.
Mi vagyunk a kényszer hallgatók.
Mert hát hova menjünk amikor a rendszeres felvonások vannak?
Bezárjuk az ablakokat, ajtókat és végezzük a mindennapi teendőinket, kizárva így a meleget, napsugarat, friss levegőt.
Az este szóvá is tettem, amikor a kisbabájuknak mentem át beadni az injekciót.
Próbáltam rábírni őket, hogy ez mennyire helytelen amit tesznek, meg szégyen, próbáljanak meg másként élni.
Már bántam is, hogy szóvá tettem az utcai jelenetüket!!
Ők a múlttal/közel múlttal nem foglalkoznak, csupán a puszta jelenben élnek!
Mennyire igaza van kis barátomnak, hogy nem tudom milyen az ő életük, hogy nem értem őket!

3 megjegyzés:

Ferencz Adél írta...

Hmmm...es meg mi mindent nem tudunk!

iri írta...

Hat bizonyara ez az eletelemuk s igy erzik jol magukat,s persze hogy erthetetlen szamunkra foleg az a sok totagas "joszokasuk" de akinek szivet az Ur megerinti leveti ezt a "joszokast " s ujat vesz fel,ezert batorodj a munkaban,merta Krisztusban nem hiabavalo.
Egyikunk sem mentes a szinjatekuktol.

Módi Noémi írta...

Voltam a nyáron egy hetet cigány gyermekekkel táborozni, és igen nagy élmény volt...nekem is azt kellett tapasztalnom, hogy nem tudom milyen az ő életük...:) DE nagyon jó volt velük foglalkozni.
Amúgy a kislányok minden nap mostak és állandóan fürödni, mosakodni akartak:D...gondolom, mert otthon nem volt mindegyiknek lehetősége ezt rendes körülmények közt tenni( fürdő, tusoló stb.) és ezért különösen élvezték.
Sok erőt kívánok a mindennapokhoz!