2009. február 12., csütörtök

Gloxénia


teljes pompában.
Eddig még nem virágzott télen, csak nyáron.
Augusztusban a virágzás után, teljesen elszáradnak a levelei és úgy néz ki mintha már kipusztult volna.
Hallottam olyat is, hogy volt aki ilyenkor kidobta, mert azt hitte, hogy tönkrement.
Kb. 2-3 hónapot sötét helyen/pincébe kellene tartani.
Viszont amikor megláttam az új hajtásokat, a pince helyett a konyha ablakot választottam kedvencem számára.
És ezt meghálálta.
Már három hete virágzik.
Amikor a levelei elszáradnak, a gumóját kettőbe lehet vágni.
Ilyenkor át kell ültetni, sötétben tartani és várni, hogy kihajtson a félbe vágott gumó.
Már első évben virágzik.
Öntözni csak nagyon ritkán kell.
Kétévenként szoktam szaporítani, és meglepem vele azokat, akiket szeretek, és akik szeretik a virágot.

10 megjegyzés:

Maresz írta...

Gyönyörű virág!! A levele hasonlit a fikusz levelére. Egy szemtelen kérdés: engem meglepnél egy gumóval? Én is szeretm a virágokat :)).

Névtelen írta...

nem a fikusz leveléhez hasonlít, hanem a fokföldi ibolya leveléhez.
kérésed teljesítve lesz.
jutka.

iri írta...

nahat ez gyonyoru ,de en csak a menyben tartok ra igenyt.Nem vicc.Mennyeien szep.

Hilda írta...

Jaj de gyönyörű . Én is kaptam kedves anyósomtól két levelet és betettel vizbe gyökereztetni és a nagy levél tövéből jelennek meg a kis levelecskék , már alig várom, hogy az enyém is ilyen szépet virágozzon.
Anyósomnak 12 virág nyillott rajta . Csodálatosan szép látvány :)

Névtelen írta...

Jutka, ez a virág tényleg gyönyörű!
Igaz, már bimbós korában is az volt.Örülök, hogy legalább képen láthatom, milyen is virágzáskor:)
Sok-sok puszi neked:)))

Maresz írta...

Előre is köszönöm:).

Névtelen írta...

én is kérek :P

Anna Isten oltalmában írta...

Nekem csak egy félhagyma kell....
Legalább élőben festhetem meg ezt a csodaszép virágot.Neked a virágok nagyon meghálálják a gondoskodást.Ezt már rég észrevettem..

Anna Isten oltalmában írta...

Nekem csak egy félhagyma kell....
Legalább élőben festhetem meg ezt a csodaszép virágot.Neked a virágok nagyon meghálálják a gondoskodást.Ezt már rég észrevettem..

Névtelen írta...

mit kerestem, koszonom