2008. november 22., szombat

Szeretet-nyelv 2

Második szeretet-nyelv: minőségi idő
"A minőségi idő lényege az együttlét.
Ez nem csupán fizikai közelséget jelent...
Az együttléthez nélkülözhetetlen az egymásra fordított figyelem."

Ezt a legnehezebb összehozni mai világunkban, amikor mindenki siet, rohan.
Közös tevékenységek megszervezése, és ezalatt a figyelmet teljesen a másikra szentelni.
Ezekben a tevékenységekben nem a foglalkozás, a játék a fontos, hanem az együtt töltött idő.
Törődni a társammal és örülni a társaságának.
Amikor kicsik voltak a nagyobb gyerekeink, nyaranta Sóbányába jártunk.
A délutánokat a szabadban töltöttük.
A férjem sokszor elvitte a halász botot, hogy halásszon.
Nekem a dolgom az volt, hogy szöcskét, kukacot fogjak.
Csak azért tettem, mert együtt lehettünk.
Örültem a társaságának, ma is nagyon örülök mikor együtt lehetünk.
Sokszor este miután a gyerekek már alusznak, elmegyünk sétálni, közben beszélgetünk.
Még mindig tudok meg róla új dolgokat, amit eddig nem tudtam!
A meghitt beszélgetések hiánya visszahozhatatlan.
Sok probléma a házasoknál akkor jelentkezik, amikor nem beszélgetnek.
Nincs erre idő, hallottam sokszor.
Szoktam is menyasszony vőlegénynek ajánlani, hogy sokat-sokat beszélgessenek együtt.
Itt nem a mindennapi tennivalókra gondolok csupán, hanem lehet beszélgetni az időjárásról, a természetről,
az Igéről, gyermekkorunkról, magunkról, szokásainkról, főleg ha van változtatni való rajta, akkor azt is meg kell beszélni.
Ezek legyenek meghitt beszélgetések.
Egy kávé, vagy tea mellett, séta közben.
Ha nem tudunk beszélgetni, akkor tanuljunk meg.
Mégpedig a saját anya nyelvünkön tehetjük!
Töltsük fel a szeretet tankját!

Nincsenek megjegyzések: