2008. május 1., csütörtök

Mi Atyánk

A minta imádság.
Sokszor csak elhadarom.
Nem átélve mondom.
Mintha csak a szorzótábla lenne?
Úgy meg tanultam, hogy éjjeli álmomból felköltve is el tudom mondani.
Ez minden?
Ennyi elég?

"Mi Atyánk, -elismerni, hogy az én Atyám, akihez bármikor jöhetek félelem nélkül bizalommal.
...ki vagy a mennyekben, -ki itt élt, járt, megismerte a saját bőrén a földi életet.
Most a mennyben van, helyet készít nekem is. Nem lenézően tekint a földön lakókra, hanem az ő szeretetével néz le ránk, hogy megkönyörülhessen mindenkin.
...szenteltessék meg a te neved ; -valóban mindig ezt szeretném, hogy az Ő neve szenteltessék meg?
Jöjjön el a te országod ; -a békessége a szívemben van? várom a vele való találkozást?
...legyen meg a te akaratod, -mindenben? vagy én sokkal jobban tudom mi kell nekem, mi válik a javamra?
...mint a mennyben, úgy a földön is. -a mennyben nincs ellenkezés. Miért van a földön? Miért van a szívemben?
A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma. -hát erre szükségünk van, követelhetem? vagy csak jön magától?
Hányan éheznek, nincs kenyerük!
Nekem van minden nap.
Kegyelem.
És az Ige kenyere?
Minden nap van?
Ínyemre való?
Válogatós vagyok?
Egyik másik Ige megrontja a gyomrom?
És bocsásd meg a mi vétkeinket, -hányszor kértem és kérem a bocsánatot. És megbocsájtja. De jó!
...miképpen mi is megbocsátunk azoknak akik ellenünk vétkeztek ; -csak annyira? mindig teljes bocsánatot kapnék? Feltétel.
Teljesen megbocsátani, elengedni, mindent, mindenkinek!
És ne vígy minket kísértetbe, -megszabadít a kísértésekből,, kiszabadít a hálóimból, ami nem enged teret a mozgásra. Csak oda vígy, ahova te is velem jössz!
...de szabadíts meg minket a gonosztól. - hatalmával próbál a gonosz fogva tartani. De van aki ki szabadítson onnan.
Megszabadultan,felszabadultan, boldogan élni.
Mert tiéd az ország... -ez gazdag király, országa is van,nem is akármilyen.
Milyen rég készíti a helyet számomra.
Számodra?
És országának örököse leszek én is.
...és a hatalom... -az övé volt, van, és lesz, és most is hatalmával vesz körül.
Nagyon igényelem a hatalmát, minden helyzetben.
...a dicsőség mind örökké. Ámen. -a földi hatalmasságok kikövetelik a dicsőséget maguknak, olykor erőszakkal. Ez a király megérdemli, hogy minden dicsőség egyedül az övé legyen.

Taníts imádkozni Istenem!
Máté 6, 6-8.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egy verset küldök ami passzol a mai gondolataidhoz!

Köszönöm a többesszámot!
Turmezei Erzsébet

Hozzátartozik életemhez, természetesen észrevétlen
Mint a levegő, ha belehelem.
Hányszor mondtam el számát sem tudom,
De még soha-sem köszöntem meg Neked,
Hogy így tanítottál rá Mesterem,
Mérhetetlen kincset hagyva ránk:
Ti így imádkozzatok: Mi Atyánk!

Köszönöm a többes számot ,
Köszönöm, hogy önző szívem kitárod!
Mindennap milliók kenyerét kérem
S az enyémet millió testvérem.
A bocsánatot és a szabadítást, oltalmat millióknak kérhetem,
S milliók kérik mindennap nekem.

Soha nem lehetek elhagyott, árva
Nem maradhatok önmagamba zárva,
Mert az imádságok imádsága milliókat ölel össze velem.

Tágul a tér, tágul a végtelen
S az egész világ szűk szívembe fér!
Köszönöm ezt a csodatevő többes számot
Megváltó Mestrem!

Kiss Judit írta...

Nagyon köszönöm ezt a szép Túrmezei verset.
Isten áldjon meg.
szeretettel,jutka.