2008. február 12., kedd

Szeretek főzni...................

Az elmúlt héten a vakációban megpróbáltam egy kicsit pihenni.
Ezt úgy gyakoroltam, hogy este 10.-kor feküdtem le. Itt ott nyolc óra hosszát aludtam minden éjjel. Ez lenne a normális, mindenki számára,hogy idejében feküdjön le.
Az elmúlt években ahogy visszaemlékszem, rendszeresen éjfél után vetődtem nyugovóra.
Nem szabad ezt így gyakorolni senkinek.
Én is meg szeretném tanulni, mert már az este ma feküdtem le. !!!!!!!!!!
Az itthon töltött időm nagy részében a konyhában vagyok. Nem csak én, hanem minden nő így van ezzel.
Szeretek főzni, sütni.
A tegnap írtam, hogy ma beírom a halászlé receptjét. Most készítettem másodszor.
Nagyon régen még egyszer amikor Margittán laktunk. Pénteken a férjem vásárolt egy nagy halat. A feje kb. egy kilógrammos volt, sajnáltam elhajítani, hiszen azt mondják abból van finom halászlé.
Interneten próbáltam eligazodni, hogyan kell készíteni, meg még másokat is kérdeztem, a szakácskönyvből is inspirálódtam, aztán a saját és a férjem szájízére hagyatkozva hozzá is láttam e nagy munkának.
Mire elkészült a halászlé, a konyha megtelt az illatával, aminek nem lehetett ellenállni.

Halászlé:
Másfél kilógramm halat (ebben a feje is beleszámítva) 4 liter vízbe tettem oda főzni, belevágtam három nagy hagymát, sót, 3 közepes sárgarépát, egy kis zellegyökeret, 3 nagy krumplit. Amikor a zöldség is megfőtt, leszűrtem, a halat megtakarítottam a szálkás részeitől, és a halat a zöldséggel együtt péppé turmixoltam, majd visszatettem a már leszűrt lébe, 2 kanál lisztből egy tejfölös habarást készítettem, amit a levesbe tettem, majd paradicsomlét és fűszereket is ízlés szerint: oregánót, halfűszert, borsot, csípős paprikát. Egy kis savanyú uborkalevet adtam még hozzá, hogy savanyítsam.
(Nem öntöm ki az uborkalevet, mert ez nagyon finom a levesekbe. Amit én teszek el és tudom, hogy mi van benne. Üzletből nem szoktam venni.)
Nagyon hamar elfogyott.


Nincsenek megjegyzések: