2007. november 27., kedd

Kedd

Reggelre kevés hó hullt, annyi, hogy minden fehér lett. Ébresztőnek elég volt a "havazott" szócska. Ma korán keltem, ezért több olyan dolgot is elvégeztem amit már napok óta csak szerettem volna, éreztem, hogy képes vagyok rá, erőm is van hozzá. A takarítás és ruhák rendbe tevése mellett főztem. A vasalni való alaposan felgyűlt megint, pedig szombaton reggel mindent kivasaltam. Még egyedül vagyok itthon, Sámuel most ment iskolába, Jonatán még nem jött haza, Eszter pedig már megint visszament. Beírok egy süti receptet, ami a famíliának kedvence, és nem is drága, csak időbe kerül az elkészítése, kb. 2 óra. A múlt héten kétszer is megsütöttem a férfiak kérésére.

Almás rétes

Két kicsi csomag élesztőt fél liter langyos cukros vízben tenni. Egy kg. liszthez hozzáönteni, kicsi sót tenni még bele, (tojást soha nem teszek kőttes tésztába, mert megkeményíti: pizza, kalács,) ezután jön a dagasztás, miután megkelt, három cipót készíteni, egyenként kinyújtani, és zsiradékkal megkenni,- ez lehet vaj, zsír, háj- ezután feltekerni és csiga alakba formázni, majd ismét kinyújtani és az előre elkészített almát rátenni, újra feltekerni, és 5-6cm-es darabokat vágni, tepsibe rakni, és megsütni, ne legyen a sütés nagy hőfokon, mert megég a tészta, inkább a közepesen. Még melegen lehet por cukrozni. Míg én a sütéssel foglalkoztam addig a fiaim is meglelték a kedvenc időtöltésüket. (ezek a képek a mult héten készültek, a süti is.)


Jonatán a Nyomok a hóban c. könyvet olvassa (három délután sikerült is kiolvasni, ez nagy teljesítmény, mert még csak másodikba jár)

Sámuel a számítógépen böngész




Nincsenek megjegyzések: