2012. február 4., szombat

Gondoskodás

a sareptai özvegy által, volt az esti ige. (I.Kir. 17,7-14)
Ha Isten hívásának engedelmeskedünk, áldásokat és csodákat élünk meg.
Isten gondoskodásának módja a Kérith patakjánál, ami a földi élet feltételeire emlékeztet, ugyanis víz nélkül nincs emberélet. A hollók napjában kétszer vittek Illésnek kenyeret és húst. Isten soha nem fogy ki a lehetőségekből, újabb és újabb módszerekkel gondoskodik népéről. Isten megfogja oldani a problémáinkat, ha bízunk benne.
Isten gondoskodásának helye a Sidon földje, pogány vidék és Sarepta, ahol egy szegény özvegyasszony gondoskodása folytán kap eledelt Illés. Isten nincs korlátozva, hogy Izraelbe/Sidonba kell gondot viseljen szolgáiról.
Iste gondoskodásának eszköze. Ez a nő nem törődött bele a sorsába, nem adta fel könnyen az életéért való harcot, szedegette a fát ahhoz a kevés liszthez. Nem siránkozik, nem kéreget, nem koldul, inkább fát szedeget. Engedelmeskedik az Úr szolgájának, és Isten nem hagyja jutalom nélkül. Egy marék liszt egy kevés olaj elég volt a megmaradáshoz, a csodák átéléséhez.

Láttam már ilyen özvegyasszonyokat, akik hasonlóképpen tettek, és csodákat éltek/éltünk át.

1 megjegyzés:

Boriska írta...

Nagyon jó volt ez a történet ! Tapasztaltam már én is, hogy minél jobban Rá biztam magam Istenre és engedelmeskedtem Neki, annál jobban gondoskodott rólam és áldásában részesített. Hatalmas Istenünk van, érdemes Őt szolgálni !