2009. június 5., péntek

Ma

a szép idő, a kellemes napsugár a hideg esős napok után mindet átjárt a melegével, éltető fényével.
Erre már nagyon vártam. Nem hiába.
Megkapáltam a veteményeket, palántákat.
A virágokat már a tegnap. Megázott jól a föld.
A termés is idejében meglesz, mert erre ígéret van.
Köszönet érte.

Gondolni merem, nemcsak a mi konyhánkban hangzik el az "olcsón, finomat, hamar" mondás, hanem másoknál is.
Még hozzá teszem azt, hogy diétás is legyen.
Mert hát most mi mind diétáskodunk.
Nem is rossz.
A krumpli leves ami a tegnapról maradt elég volt még mára.
Kevés hús is volt, ami eddig a fagyasztóban lapult szó nélkül, amit "hogyan készítsek el, hogy mindenkinek elég legyen?"
Apró kockára vágtam a húst és kevés sóval meg zöldhagyma szárral oda tettem párolni.
Mindig annyi vizet öntöttem rá, hogy lepje el.
Amikor megpuhult a hús , egy tojással kettő kanál liszttel kevés tejjel habarást készítettem és együtt még felforraltam.
Mikor a tűzről levettem egy joghurttal elkevertem.
Saját készítésű laskát főztem be, amire jött a húsos szósz.
(inkább szószos hús)
Ha sokáig így folytatom a főzést, nem is lesz szükségem semmilyen fűszerre!
Anélkül is jól megvagyunk.
Egy szakács tanuló mondta egyszer nekünk, hogy az ételek ízét nem a fűszerek, hanem a só adja meg.
Megfelelő mennyiségben használva.

Sós Igék:

"Ti vagytok a földnek sói, ha pedig a só megízetlenül,
mivel sózzák meg?
nem jó azután semmire,
hanem hogy kidobják és eltapossák az emberek."

Mt. 5, 13.

"Jó a só, de ha a só ízét veszti, mivel adtok ízt neki?
Legyen bennetek só, és legyetek békében egymással." Mk. 9, 50.

"Jó a só, de ha a só megízetlenül, mivel sózzák meg?
Sem a földre, sem a trágyára nem alkalmas:
kivetik azt." Luk. 14, 34-35.

"A ti beszédetek mindenkor kellemetes legyen,
sóval fűszerezett, hogy tudjátok hogy mi módon

kell néktek kinek-kinek megfelelnetek."
Kol. 4,6.

Ilyen sóra, sóvá vágyom, nem fűszerekre.
Add Uram, hogy így legyen!

2 megjegyzés:

Györgyi írta...

A szakács tanuló állitását alá támasztom, én is ezt tanultam,hajdanán...

iri írta...

Amen