2008. április 16., szerda

Az ígért recept

A múlt héten feltettem az egyik süti képét. (lásd ápr.7.)
Valaki megjegyzésben kéri a receptet.
Lám, had álljon itt, és ki is próbálhatod.

Méteres kalács.
6 tojás sárgát 38 dkg por cukorral jól kikavarjuk, hozzá adunk 15 evő kanál meleg vizet lassanként, 10 e.kanál olajat, 39 dkg lisztet, 1 csomag sütőport, végül a tojások kemény habját. Kétfelé osztjuk,az egyik felébe 2 e.kanál kakaót és egy e.kanál meleg vizet kavarunk még.
Hosszú tepsibe sütjük (őz gerinc vagy méteres süti tepsinek is szokták mondani), egyikbe a sárga, másikba a barna masszát, de egyszerre tesszük a lerbe mindkettőt.
Ha kihűlt, szeletekre vágjuk, 22 szelet van a forma szerint, és összerakjuk úgy, hogy egy szelet sárga, egy szelet barna és így tovább.
Barack ízzel és krémmel rakjuk össze. Egyszer krém, egyszer íz és így tovább.
Egy pudingot (akár eper, vagy vanília ízű) 3 deciliter tejben megfőzünk, ha kihűlt, a már előre kikavart vajat hozzáadjuk.

Két kalács lesz a süteményből.
Mindkettőre csoki mázat teszünk.

Ma sokat gondoltam
a rokonaimra, és imádkoztam értük. Név szerint mindenkiért.
A munkám végzése közben is rájuk gondoltam.
Sokan vagyunk és távol egymástól.




2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én kértem a receptet,de a nevem valahogy kimaradt.Köszi h imádkozol értünk,én is szoktam értetek.Puszi.

Kiss Judit írta...

Kedves névtelen sógornőm!
De aranyos vagy, épp nekem nem akarsz bemutatkozni? csak viccelek, veled lehet.
puszillak benneteket, a fiukat is....
jutka.