2008. február 21., csütörtök

Előnyök

A lelkipásztor családoknak vannak előnyei is amikor vándorolnak, egyik helyről a másikra költöznek. Ma reggel hálásan gondoltam a Berettyószéplaki gyülekezetre és a körzetre, a nőtestvérekre. Sokat tanultam tőlük.
Mi Margittán laktunk de azért sokat jártam a férjemmel a körzetbe.
És mint a nők ugye sokszor sütöttünk, főztünk. Megosztották receptjeiket, és az ízletes ennivalójukat is.
És mindig nagy szeretettel fogadtak. Nagyon ügyesek mind a nők. Megemlíthetném Széplakról Magdust, Editkét, Irénkét, Eszter nénjét, Marika nénit, Ida nénit,mindegyik nevét írhatnám. Micskéről Bori néni, Magda, Berta néni, Hoble néni, Annuska néni, Kerezsi mama és sorolhatnám itt is mindegyiket. Vagy Tótiból Piri nénit aki már az Úrnál van, Róza mamát, Évát stb. Ma reggel hálára buzdított cselekedetük, ahogy rájuk gondoltam. Sokat tanultam tőlük.

De itt is már egy két receptet megtanultam. Hát nem kiváltság ez számomra? nagyon is az!
Van egy nagyon finom leves, amit itt főznek disznóvágáskor.
Ezt megtanultam, és többször is elkészítem. A tegnap is ezt főztem.
Agyas leves
, azért mert a disznó agyát ebbe főzik bele. De enélkül is lehet. A friss húst apró darabokra vágni, megfőzni, a habját leszedni, sót teszünk a vízbe. Amikor a hús puha, két-három evőkanál megtisztított, megmosott rizset tenni a levesbe, ez hamar megpuhul.
Egy gyenge rántást kell készíteni, amibe egy fej hagymát apróra vágva folytonos kavarás mellett készítünk el, ha egy kicsit hül, kevés őrölt pirospaprikát teszünk hozzá, és figyelem!!!!!!! savanyú káposztalével engedjük fel, ezt tesszük a levesbe. Mivel a savanyú lé sós, ezért kevesebb sót kell tenni a levesbe. (Kb. 6 litert szoktam főzni, ehhez 5-6 deci káposztalé szükséges. De ízlés szerint lehet tenni belőle.) Tormát reszelünk hozzá, és amikor a tányérba kirakjuk a levest mindenki kiskanállal annyit tesz belőle, amennyit szeret. fiiiiiiiiiiiinnnoooooooooooooooommm!!!!!!!!!!!!!!!!
Ez kedvenc levesünk!
De azért én tartom a diétamat, kevés sóval, csak Eszter csatlakozott hozzám.

Csernátonban evangélizálás van. Imádkozunk azért, hogy Isten Igéje ne szóljon hiába!




Nincsenek megjegyzések: